Saturday, November 28, 2009

Az eslő hetem röviden

Másnap mikor megérkeztem, nem sok dolgunk volt, elmentünk bevásárolni a helyi piacra, ami az itteni kisváros heti nevezetessége közé tartozik. Minden vasárnap összegyűlnek a helyiek és árusok, beszélgetnek egy kávé vagy tea mellett vagy esznek valamit, esetleg csak szimplán ácsorognak. Amit később tudtam meg, viszont nekem is a szemembe ötlött, hogy miért vannak csak férfiak a piacon. Később mondták, hogy ilyenkor reggel a nők elmennek a misét meghallgatni a templomba, addig pedig a férfiak iszogatnak, beszélgetnek. Ezt eléggé furcsállottam, de tényleg így volt, később meg is érkeztek a nők, összeszedték a férfiakat, és úgy dél körül elkezdett kiürülni a hely. Ez egy teljesen felújított központ, nagyon szépen be van rendezve, és akárki idehozhatja amit a földeken megtermeltek, még fizetni se kell a helyért. Nagyon sok nyugdíjas és idősebb ember van itt a városban - na jó, inkább csak falu -, a fiatalok inkább nagyobb városokba költöztek. Délután meglátogattuk az egyik szomszédot, akinek a földje egy kicsi folyó partján van, eltöltöttünk egy kis időt, majd mentünk a vonatállomásra, ahova megérkezett Suwanne a holland önkéntes is.
Másnap összeszedtük a szelídgesztenyét, mivel eddig is minden este tettünk a tűz fölé valamennyit, ami persze hamar el is fogyott, és kellett az utánpótlás.
Ő sietett a segítségünkre - imátkozó sáska
Ez még egy kisebb méretű volt, azt mondták ilyenkor már kétszer ekkorák is szoktak lenni, pedig szerintem ez se volt kis darab :)
Az elkövetkező néhány napban szinte semmit nem csináltunk, csak ültünk a tűz mellett, főztünk, és olvastunk és vártuk, hogy egy kicsivel jobbra forduljon az idő, mivel végig esett. Így az olívaszüret se kezdődött el, még a fákat se láttuk igazán :)

No comments:

Post a Comment